Tuesday, December 05, 2006

Legenda lui Mos Nicolae!


Legenda spune că trei surori, fetele unui nobil sărac, nu se puteau mărita datorită situaţie financiare precare. Se spune ca atunci când fata cea mare a ajuns la vremea măritişului, Nicolae, ajuns deja episcop, a lăsat noaptea, la uşa casei nobilului, un săculeţ cu aur.

Povestea s-a repetat întocmai şi când a venit vremea de maritiş pentru cea de a doua fată. Când i-a venit vremea şi celei de a treia fete, nobilul a stat de pază pentru a afla cine era cel care le-a făcut bine fetelor sale. În acea noapte, nobilul a stat de paza şi l-a văzut pe cardinalul care lăsa săculeţul cu aur. Se spune că Sfântul Nicolae s-a urcat pe acoperiş şi a dat drumul săculeţului prin hornul casei, într-o şoseta pusă la uscat, motiv pentru care a apărut obiceiul agăţării şosetelor de şemineu.

După ce tatăl fetelor a văzut cele întâmplate, Nicolae l-a rugat să păstreze secretul, însă acesta nu a rezistat tentaţiei de a povesti mai departe. De atunci, oricine primea un cadou neaşteptat îi mulţumea lui Nicolae pentru el. Cei trei săculeţi cu aur făcuţi cadou fetelor de nobil au devenit simbolul Sfântului Nicolae sub forma a trei bile de aur (în iconografia apuseană).


5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

DA PAI E FOARTE FRUMOASA LEGENDA DAR PANA LA URMA MOS NICOLAE SUNT PARINTII..

10:57 AM  
Blogger DORIN said...

FELICITARI PENTRU INITIATIVA !I-AM CITIT FIULUI MEU LEGENDA LUI MOS NICULAIE !

5:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

De ce iei cu copy/paste de pe wikipedia?

6:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

Frumos ceea ce ai scris.Am sa le-o prezint copiilor la scoala.Sunt Mirela cadru didactic la o scoala indepartata.

1:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

eu chiar cred in legenda mosului Nicolae, pentru ca acum citiva ani in ziua de SF Nicolae am gasit un cercel de aur foarte frumos, pe care il pastrez cu mare drag, pentru ca este cadoul meu de la mosu ( in urma cu citeva luni imi pierdusem eu un cercelus) si probabil mosul m-a rasplatit cu un cadou mult mai mare si mai frumos

7:13 AM  

Post a Comment

<< Home